afvallen zonder dieet door te wandelen

Afvallen zonder dieet? Pas deze 7 eenvoudige tips vandaag nog toe!


Wil je afvallen zonder dieet maar weet je niet hoe je dat het beste aan kunt pakken? Dan ben je hier op de juiste pagina aangekomen. Vandaag ga ik je aan de hand van 7 eenvoudig toe te passen tips laten zien dat je helemaal geen dieet hoeft te volgen.

Ook zal je zien dat het zo gevreesde jojo effect helemaal niet zo moeilijk is om te omzeilen. En nee daar hoef je jezelf echt niet voor uit te hongeren, in tegendeel zelfs!

Als je bang ben dat je alleen maar soep mag eten, calorieën moet tellen of kilometers hard moet lopen dan heb ik goed nieuws voor je, dit is allemaal echt niet nodig om blijvend af te vallen.

Waarom lukt het me niet om blijvend af te vallen?

Voordat we aan de 7 gratis tips gaan beginnen die ik voor je heb wil ik je eerst even vertellen waarom het zo moeilijk lijkt te zijn om blijvend af te vallen.

Je zult waarschijnlijk denken dat het helemaal niet mogelijk is om definitief dat buikvet te verbranden maar het gekke is dat het helemaal niet zo moielijk is als je waarschijnlijk zou denken.

Dat het je nu nog niet gelukt is ligt ook helemaal niet aan jou.

Het komt simpelweg omdat je de verkeerde tips hebt gekregen, tips die helemaal niet werken, gekker nog, het zijn tips die jou keer op keer terug laten komen bij de diëtisten en bedrijven die er grof geld aan verdienen.

Vergeet niet dat de dieetindustrie wereldwijd miljarden omzet en dat dit business model er altijd zal zijn.

Behalve de mensen achter fitness boeken, afslankprogramma’s en sportschool abonnementen zullen er weinig mensen echt gelukkig worden van deze producten.

Om hun producten te kunnen blijven verkopen willen ze namelijk niet dat je blijvend afslankt, nee tuurlijk niet, ze willen geld blijven verdienen en zijn er dus bij gebaat om jou als klant vast te kunnen houden.

Afvallen zonder dieet, zo doe je dat

afvallen zonder dieet

Dat gezegd hebbende, met de juiste tips wordt blijvend afvallen kinderspel. Je zult zien dat als je je aan de onderstaande tips houd dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.

Hoeveel je met de volgende tips afvalt hangt vooral af van hoe strikt je deze tips volgt. Als je je aan de tips houd zal je merken dat een halve tot 1 kilo afvallen per week, iedere week helemaal niet zo onhaalbaar is als je op het eerste gezicht zou denken.

Tip 1: Stop met eten van (snelle) koolhydraten

In ons westerse dieet zijn we gewend om onze energie uit koolhydraten te halen. En als je veel sport dan kan dat ook niet zo heel veel kwaad maar we sporten niet genoeg om al die koolhydraten ook werkelijk te verbranden.

De koolhydraten die je niet nodig hebt slaat je lichaam op als een vet reserve voor tijden dat je ze nodig hebt.

Maar we hebben die extra reserves helemaal niet nodig.

Het resultaat hiervan is dat we met zijn allen dikker en dikker worden.

Als je af wilt vallen dan raad ik je aan om zo snel mogelijk je inname van snelle koolhydraten naar beneden bij te stellen.

Snelle koolhydraten zitten (onder andere) in graanproducten, koekjes, chips en snoep. Als je hier al mee stopt zal je merken dat je al heel snel af gaat vallen.

Tip 2: Drink meer water

Ook in frisdranken en vruchtensappen zitten een heleboel koolhydraten (suikers). Stop per direct met deze zogenaamde gezonde drankjes. Ook de light versies zorgen voor een toename van je vet percentage.

Wat je het beste kunt drinken als je dorst hebt is gewoon water. Water heeft nagenoeg geen calorieën en is de perfecte dorstlesser.

Drink minimaal 2 liter water per dag, iedere dag! Als je dat een beetje veel lijkt dan kan je altijd water in een kan doen en er wat citroen of limoen schijfjes en wat takjes munt bijdoen.

Dit maakt het water heerlijk fris en zorgt voor een ander smaakje aan je water zonder er onnodige suikers aan toe te voegen.

Tip 3: Begin met HIIT oefeningen

Afvallen is 80% voeding en 20% bewegen. Zonder je voedings schema aan te passen kan je sporten wat je wilt maar zal je dat buikje NOOIT kwijt raken!

Maar als je je aan het juiste voedingsschema houd dan zal je nog sneller afvallen als je daar boven op ook nog eens de juiste vet verbrandende oefeningen uitvoert.

Deze oefeningen hoeven echt niet veel tijd in beslag te nemen.

HIIT oefeningen zijn een perfecte aanvulling op een vet verbrandend voedins patroon.

HIIT staat voor High Intensity Interval Training en zijn zware oefeningen die je maart kort hoeft uit te voeren.

Deze oefeningen zijn goed voor je uithoudingsvermogen en verhogen je metabolisme (je stofwisseling), zorgen voor meer kracht en een toename van je spiermassa.

Denk bij HIIT oefeningen aan Squads, Burpees en planken. Superzwaar allemaal maar perfect als je fitter en strakker wilt worden en wie wil dat nou niet?

Tip 4: Drink eens wat vaker een groene smoothie

drink eens een groene smoothie

Groene smoothies, je kent ze vast wel. Maar hoe vaak drink jij eigenlijk een groene smoothie?

Als dat niet al te vaak is dan zou ik je aan willen raden om ze toch eens wat vaker te maken en te drinken.

Groene smoothies zitten boordevol fruit en verse groene bladgroente en hebben geen ongezonde toevoegingen zoals E nummers of toegevoegde suikers en geur, kleur en smaakstoffen, tenminste als je ze zelf maakt.

Groene smoothies passen perfect in je koolhydraatarme dieet en zijn bijvoorbeeld als ontbijt een perfecte vervanging van je koolhydraat en suiker rijke op granen gebaseerde ontbijtje.

Neem eens een spinazie met banaan of paksoi met aardbeien smoothie. Wedden dat jij die ook lust?!

Ik zal binnenkort eens wat vaker smoothie recepten delen als je dat leuk vind!

Tip 5: Stop met ongezonde tussendoortjes

Eet jij regelmatig tussendoortjes waar je van weet dat ze ongezond zijn? Stop daar dan direct mee als je af wilt vallen.

De meeste tussendoortjes zitten vol met koolhydraten en zoals je weet val je daar niet van af.

Het is veel slimmer om bijvoorbeeld een smoothie te drinken als je ’s middags trek krijgt. Ze zijn gezond en door het vezelrijke fruit dat erin zit zit je ook langer vol. Zorg er wel voor dat je ze zelf maakt en niet kant en klaar uit de supermarkt haalt. Kijk voor de gein maar eens wat er dan allemaal inzit. Meer als water en een hoop fruit zou er niet horen te zitten.

Tip 6: Eet meer vezels

Ik had het er hierboven al even over.

Door voeding te eten die vezelrijk is heb je langer een verzadigd gevoel en zit je dus langer vol waardoor je tussen je maaltijden door minder trek krijgt en dus ook niet hoeft te gaan snacken.

Vezels zijn zeer moeilijk af te breken waardoor je darmen en maag harder moeten werken, hierdoor zit je dus langer vol. Dit in tegenstelling tot (snelle) koolhydraten die heel snel verteerd zijn en die ook nog eens voor een insuline piek zorgen wat dan weer gevolgd wordt door de wel bekende after diner dip.

Tip 7: Wandel iedere dag (op een stevig tempo) minimaal een half uur

Vind je de HIIT training te zwaar dan kies je gewoon voor lichtere oefeningen of je doet minder herhalingen. Maar je kunt natuurlijk ook beginnen met wandelen en later pas HIIT trainingen gaan doen.

En alhoewel wandelen ook prima is om te doen zal je met HIIT oefeningen meer en sneller resultaat zien.

Maar wandelen is ook prima, zeker als je het op een stevig tempo doet. Dan zit je precies goed in je vetverbranding en zal je snel afvallen. Let wel op dat je niet te langzaam of te kort wandelt anders is het effect langzamer.

Laat je ook niet verleiden om te gaan hardlopen. Zeker in het begin als je conditie nog niet zo goed is is je hartslag te hoog tijdens het hardlopen en zal je veel minder vet verbranden als met wandelen.

Afvallen met de Afslankrecepten Bijbel

Hierboven heb ik je 7 tips gegeven die je zeker gaan helpen als afvallen zonder dieet jouw doel is.

Als je nog veel meer tips en adviezen wilt hebben, in combinatie met meer dan 100 koolhydraatarme recepten, dan kan ik je de afslankrecepten bijbel van Oscar Helm aanraden.

Oscar geeft je waardevolle tips en makkelijk te maken gezonde recepten voorzien van duidelijke bereidingswijzes waarmee je makkelijk een slanker en fitter lichaam krijgt.

Betaal niet teveel en gebruik deze kortingslink van de Afslankrecepten bijbel >>


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *